-
Koszyk jest pusty
-
x
-
Reklamacje i zwroty
SEKCJA “WARUNKI REKLAMACJI” / “REKLAMACJA”
Ilekroć w niniejszej sekcji („Reklamacja”) jest mowa o:
Konsumencie – należy przez to rozumieć Kupującego będącego osobą fizyczną, kupującą w Sklepie bez
bezpośredniego związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Kupującym – należy przez to rozumieć każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności
zmierzające do dokonania zakupu;
Kupującym uprzywilejowanym – należy przez to rozumieć Konsumenta lub Przedsiębiorcę
uprzywilejowanego;
Przedsiębiorcy uprzywilejowanym – należy przez to rozumieć Kupującego będącego osobą fizyczną,
zawierającą w Sklepie umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą
dla niej charakteru zawodowego;
Sklepie – należy przez to rozumieć Sklep Happy Hours Shop, prowadzony przez Sprzedającego w
ramach platformy Allegro;
Sprzedającym – należy przez to rozumieć podmiot, którego szczegółowe dane wskazane są w sekcji “O
Sprzedającym”;
Ustawie o prawach konsumenta – należy przez to rozumieć polską ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta.
Sprzedający ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z
umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy
Ustawy o prawach konsumenta.
Sprzedający prosi o składanie reklamacji na adres elektroniczny lub pocztowy Sprzedającego, wskazany w
sekcji “O Sprzedającym”.
Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Towary
W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z
uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego
dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia,
określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest
dłuższy.
Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową, Kupujący
a.
uprzywilejowany może żądać:
wymiany towaru,
naprawy towaru.
b.
Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
a.obniżeniu ceny,
b.odstąpieniu od umowy,w sytuacji gdy:
Sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o
prawach konsumenta;
Sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach
konsumenta;
brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedający próbował doprowadzić towar
do zgodności z umową;
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od
umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach
konsumenta;
z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do
zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego
uprzywilejowanego.
W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić
ten towar Sprzedającemu.
Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest
nieistotny.
W razie odstąpienia od umowy z powodu braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany
niezwłocznie zwraca towar Sprzedającemu, na adres ul. Igańska 20/100, 04-087 Warszawa.
Sprzedający zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
Sprzedający zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia
ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego
uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Sprzedający informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na
stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument
może skorzystać m.in. z:
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów
Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w
przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady
bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem:
https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską,
dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr- przy czym możliwość składania skarg za pośrednictwem platformy ODR wygasa z dniem 20 marca 2025
r.
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego
należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz
inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy
Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy
przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz inspektoratów dostępny
jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedającego do
skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne
zarówno dla Sprzedającego jak i Konsumenta.
Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika
konsumentów.
Odpowiedzialność Sprzedającego wobec Kupujących innych niż Kupujący uprzywilejowani
Wszelka odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym
uprzywilejowanym, z tytułu umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu, w granicach prawem dopuszczonych,
jest wyłączona.
W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z
umową zawartą w Sklepie, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego
Brak prawa odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa powyżej, nie przysługuje w odniesieniu
do umowy:
w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin
przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie
sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy